یزد- نخستین جشنواره ادبی کار و تلاش استان یزد  با همکاری موسسه فرهنگی و هنری شعر و ادب تمنای خاتم ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری  این شهرستان  وبا حضور جمعی از مسئولان ، شاعران و ادیبان شهرستان های مختلف استان و مسئولین محلی در سالن کانون آیت الله خاتمی هرات برگزار شد . 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در آیین  آغاز به کار  این جشنواره طی سخنانی  با اشاره به پیشینیه  دیرینه ادبیات ایران  در گستره تاریخ، خاطر نشان کرد: ادبیات  غنی ایران زمین، همواره  در طول تاریخ  موجب افتخار آفرینی برای  مردم این سرزمین بوده است . 
بهرام عبدالحسینی افزود: در این میان زبان شعر  بهترین و رساترین شیوه  برای انتقال پیام  به شمار می رود .
وی با بیان اینکه  خوشبختانه شهرستان خاتم از ظرفیتهای خوب و منحصر به فردی در زمینه شعر و ادب برخوردار است ؛ از مسئولین شهرستان خواست تا برای  برگزاری  جشنواره کار و تلاش  در این شهرستان به صورت منطقه ای  در سال آینده برنامه ریزی کنند .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزاری جشنواره ادبی کار و تلاش استان یزد  در سال جاری  در شهرستان خاتم را گامی  مثبت و روبه جلو در خصوص توجه به فرهنگ کار و تلاش  وغنا بخشیدن  به  جایگاه شعر و ادب استان یزد  توصیف کرد .
فرماندار خاتم نیز در این جشنواره طی سخنانی  با بیان اینکه  شهرستان خاتم  در زمینه فرهنگی  دارای ظرفیتها و توانمندیهای زیادی است ،برگزاری نخستین جشنواره ادبی کار و تلاش استان در این شهرستان را موجب رونق فعالیتهای فرهنگی و ادبی در این منطقه  و  شکوفا شدن استعدادهای  ادبی ذکر کرد .
محمد علی شاه حسینی همچنین استقرا دائمی دبیرخانه جشنواره کار و تلاش استان در این شهرستان را خواستار شد .  
این مسئول  در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:توانمندیهای شهرستان خاتم  در بخش های مختلف  گردشگری ، منابع طبیعی  ، زیست محیطی و  کشاورزی منحصر به فرد است .
در مراسم اختتامیه این جشنواره   با قرائت بیانیه هیات داوران تسط عالیه محرابی  دبیر علمی این همایش ،  از  سید علی میری رکن آبادی از  میبد ، فرزانه سعادتمند از یزد ، سکینه سلمانی نژاد از ابرکوه ، طیبه سلمانی نژاد از  ابرکوه ، محمد صادق خدائی از یزد ، افسانه نوری از یزد و  لیلا فلاحتی  از  مروست خاتم  به عنوان صاحبان آثار برگزیده تجلیل شد .
همچنین در بخش فرا استانی  از میان آثار رسیده  به دبیرخانه جشنواره  ؛ اثر  حمیده رضائی از استان قم  به عنوان  اثر برگزیده معرفی و مورد  تجلیل قرار گرفت.
در این جشنواره همچنین از  استاد حسین لاری پور هراتی از پیشکسوتان شعر و ادب خاتم نیز  تجلیل  به عمل آمد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا